Noviny Poprad č. 26 zo dňa 10. 7. 2019, ročník XXX

Dnes je friday, 19. 7. 2019 | meniny má Dušana

Noviny Poprad

V aktuálnom čísle:

V 27. čísle novín Poprad, ktoré vychádza v stredu 17. júla 2019 si môžete prečítať:

* S akým nápadom prišli študenti popradskej priemyslovky a ako ich podporil úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu?

* Aké zaujímavé letné tábory pripravilo mesto Poprad pre deti zo sociálne odkázaných rodín aj deti zamestnaných rodičov?

* Na čo si treba dávať pozor pri tzv. črevnej chrípke, ktorá potrápila aj niektorých návštevníkov pod Tatrami?

* Ktorí umelci vystupovali minulý týždeň počas Popradského kultúrneho leta?

* Akú výstavu si môžete pozrieť v Galérii a múzeu Scherfelov dom?

* Aký bol Dištruktuálny deň evanjelickej cirkvi v Poprade?

* Aký bol tábor malých umelcov a malých čitateľov?

* Kto vyhral Turnaj Tepličiek

* V rubrike Retronávraty sa vraciame k niektorým príspevkom z minulých ročníkov novín Poprad a ďalšie.

Súťažte o rodinnú vstupenku na výstavu Terakotovej armády v Tatranskej galérii!

V novinách Poprad nájdete i Spoločenskú kroniku, pohotovostné služby v lekárňach, programy kín a ďalšie rubriky.

Noviny Poprad si môžete kúpiť v novinových stánkoch a vybraných predajniach potravín za 0,30 €.

Popradčania čítajú noviny Poprad - svoje noviny!

Všetko popradské poruke!

Martin Koči obhájil prvenstvo v Rallye Tatry

Rallye Tatry majú za sebou 46. ročník, v ktorom sa posádky zo štyroch krajín popasovali najmä s novými traťami a výraznou obmenou počasia. Dvojdňovú súťaž po roku opäť najlepšie zvládol Martin Koči s Radovanom Moznerom na Fabii R5, ktorý obhájil prvenstvo a do slovenského šampionátu si spod Tatier odniesol maximálny bodový zisk.
Pretekári sa počas tohtoročnej edície Rallye Tatry museli vyrovnať s veľmi náročnými podmienkami. Na vyššie položených miestach dokonca snežilo, čo chcel zúročiť ambasádor tohto ročníka Ondřej Bisaha na Forde Fiesta R5, veď divákov do Tatier práve na takéto podmienky nedávno pozýval. Nakoniec z toho bolo v celkovom poradí štvrté miesto. „Keď dôjdeš do cieľa v takýchto podmienkach, tak spokojnosť musí byť. V závere sme zbytočne stratili jedno miesto v absolútnom poradí, ale boli to krásne preteky. Na sneh sme sa tešili, ale mysleli sme si, že to viac zúročíme,“ priznal. Z víťazstva sa pod Tatrami po roku opäť potešil Martin Koči so spolujazdcom Radovanom Moznerom na Škode Fabia R5 (na foto), ktorí v Poprade obhájili titul. „Bolo to náročné kvôli dažďu, snehu a teplotám okolo nuly. Museli sme sa veľmi snažiť najmä na nových tratiach a hľadali sme kompromis medzi rýchlosťou a bezpečnosťou. Máme za sebou náročný víkend, ale užili sme si ho,“ povedal v cieli víťaz M. Koči.
Rallye Tatry boli tiež súčasťou prvých pretekov Slovenského Rally Pohára a tu sa najviac darilo bratskej dvojici Pavol a Štefan Spišakovci na vozidle LADA VFTS.
„Nebolo to jednoduché. Vydaril sa nám mestský okruh, kde sa nám diváci odvďačili veľkým potleskom. Druhý deň nám komplikovali technické problémy, ale došli sme do cieľa, a preto sme spokojní,“ uviedol P. Spišak.
Po roku organizátori opäť mysleli aj ekologicky a do súťaže zaradili druhý ročník Gree Rallye, ktorý preveril majiteľov hybridov, ale aj plne elektricky poháňané vozidlá. Absolútnym víťazom sa stal český účastník Lukáš Hataš so spolujazdkyňou Terezou Němcovou na Tesle X90D (na foto), ktorí jazdia aj svetové súťaže. „Tento ročník bol veľmi vyvážený a každá skúška bola napínavá až do konca. Veľká vďaka organizátorom, pretože išlo o podujatie na svetovej úrovni a veríme, že budúci rok už bude súčasťou FIA,“ zdôraznil L. Hataš.
Vydarený ročník Rallye Tatry dal organizátorom poriadne zabrať, ale nechcú zaspať na vavrínoch. „Bola to pre nás premiéra v rámci dvojetapových pretekov. Nové trate v oblasti Magury sa nám osvedčili a pretekári si ich pochvaľovali. Chcem poďakovať divákom, že nás aj napriek novinke so vstupným podporili a bolo to férové. Podľa našich informácií bola najvyššia účasť na mestskom okruhu za posledné roky. O rok budeme chcieť určite ísť v rovnakom režime, ale rýchlostné skúšky ešte budeme upravovať. Rovnako už budeme chcieť jazdiť v druhej polovici mája, nie v prvej. Tento rok sa u nás jazdila centrálna zóna strednej Európy historikov a chceli by sme prejsť aj k štandardným autám,“ zhodnotil riaditeľ pretekov Stanislav Hanzeli.