Noviny Poprad č. 18 zo dňa 15. 5. 2019, ročník XXX

Dnes je nedeľa, 26. 5. 2019 | meniny má Dušan

Noviny Poprad

V aktuálnom čísle:

V 19. čísle novín Poprad, ktoré vychádza v stredu 22. mája 2019, si môžete prečítať:

* V sobotu volíme slovenských poslancov do Europarlamentu

* Poprad znížil produkciu skleníkových plynov

* V týchto dňoch dostávajú spotrebitelia ročné vyúčtovanie za teplo

* S akými novinkami prichádza Podtatranské múzeum?

* Aké boli farmárske trhy?

* Aký prevratný vynález predstavili študenti popradskej priemyslovky?

* Aké výročie oslavovala Jednota dôchodcov na Slovensku v Poprade?

* Aká bola tohtoročná súťaž vo varení kotlíkového guláša v Spišskej Sobote?

* Kedy a kde v Poprade si môžete pozrieť jedinečnú terakotovú armádu z Číny?

* Kedy a o čom rokujú poslanci volebného obvodu č. 1?

* Záchranári opäť pomáhali pri športe

* Historický moment pre popradský futbal je na dosah

* Mladosť ovládla domáce majstrovstvá v džude a ďalšie.

V novinách Poprad nájdete i Spoločenskú kroniku, pohotovostné služby v lekárňach, programy kín a ďalšie rubriky.

Noviny Poprad si môžete kúpiť v novinových stánkoch a vybraných predajniach potravín za 0,30 €.

Popradčania čítajú noviny Poprad - svoje noviny!

Všetko popradské poruke!

Poprad je lídrom v budovaní cyklochodníkov

Popradčania si vybrali a dali v ankete najviac hlasov budúcej cyklotrase smerom na Veľkú Lomnicu popri rieke Poprad.
Pre nové vedenie mesta to bol dôležitý podnet, aby zintenzívnilo svoje úsilie a vyšlo občanom v ústrety pri vybudovaní tohto cykloúseku. Poprad sa ujal úlohy lídra výstavby cyklistických chodníkov a zvolal minulý piatok pracovné stretnutie zamerané na koordináciu pri výstavbe cyklotrás od Štrby cez Lučivnú, Svit, Veľkú Lomnicu až do Kežmarku a na Zamagurie.
Viceprimátor Ondrej Kavka konštatoval: „Na základe rozhodnutia občanov, že chcú cyklochodník do Veľkej Lomnice, vyvolalo mesto Poprad v podtatranskom regióne stretnutie s PSK a obcami a mestami z nášho regiónu. V prvom rade sme si ozrejmili plány mesta a susedných obcí a zistili, v akej rozpracovanosti majú jednotlivé úseky cyklochodníkov. Chceme zosúladiť plány a ich výstavbu natoľko, aby sme boli vo vzájomnej súčinnosti a jednotlivé časti cyklochodníkov, ktoré už mestá a obce začali stavať, boli prepojené.“
Ozrejmil, že pozemky pre cyklocestu do V. Lomnice sú už majetkovo vysporiadané na viac ako 95 percent. Do konca tohto roka by mohla byť hotová projektová dokumentácia a na budúci rok budú pripravené finančné prostriedky na jej výstavbu. „Rok 2021 by mohol byť rokom, kedy bude táto cyklocesta hotová,“ verí O. Kavka. Na stretnutí sa vyjadrili jednotlivé obce a mestá, ako sú na tom s pripravenosťou resp. budovaním cyklochodníkov vo svojich katastroch. Spoločnou víziou je, aby sa o 5-6 rokov dalo dostať na bicykli z Popradu resp. až zo Štrby do Ždiaru.
Peter Duda, starosta obce Veľká Lomnica privítal, že občania Popradu sa rozhodli pre trasovanie cyklochodníka práve v smere na V. Lomnicu: „V súčasnosti máme pripravenú projektovú dokumentáciu a vydané stavebné povolenie na budovanie cyklochodníka zatiaľ v smere na Huncovce s pokračovaním na Kežmarok, ale máme vypracovanú aj projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie až na hranicu katastrálneho územia Poprad-Matejovce. Z tohto pohľadu je V. Lomnica pripravená. Chceme pokračovať ďalej v inžinieringu a príprave stavebného povolenia pre cyklochodník v smere na Poprad.“ Starosta vníma cyklotrasu V. Lomnica - Poprad viac z pohľadu cyklodopravy, než cykloturistiky. Je presvedčený, že by ju v prvom rade využívali zamestnanci firiem v okolí a študenti na cyklodopravu do zamestnania a škôl.
Cyklokoordinátor cyklistickej dopravy a cykloturistiky PSK Matúš Goga považuje Tatranský cyklookruh za najatraktívnejší a doteraz i najviac vybudovaný. Povedal: „Som veľmi rád, že sa napĺňa idea veľkého Tatranského okruhu a dostáva reálnu podobu. Mnohí starostovia k tomu zodpovedne pristupujú a majú projekčnú prípravu. Vznikne ucelená sieť cyklotrás pod Tatrami v rámci Kostrovej siete cyklistických trás Prešovského samosprávneho kraja. Tatranský okruh je síce najviac pripravený, ale zároveň má aj najviac častí a potrebujeme, aby vznikol jednotný celok a ľudia zo Štrby prešli až na Osturňu po segregovanej cykloceste.“