Noviny Poprad č. 35 zo dňa 12. 9. 2018, ročník XXIX

Dnes je nedeľa, 23. 9. 2018 | meniny má Zdenka

Noviny Poprad

V aktuálnom čísle:

V 36. čísle novín Poprad, ktoré vychádza v stredu 19. septembra 2018, si môžete prečítať:

* Na aký program sa môžu občania tešiť v Kvetnici a ako sa tam dostanú?

* Ako postupovať, ak si chcete uctiť svojho príbuzného slávnostným prijatím v obradnej sieni mesta?

* Čím sa Poprad zapojil do Európskeho týždňa mobility?

* Aké defibrilátory poslúžia obyvateľom všetkých troch častí Centra sociálnych služieb v Poprade?

* Aké výročie si pripomenulo OZ Nádej?

* Aké výročie oslavujú železničiari v Tatrách a pod Tatrami?

* Na čo spomínal Popradčan František Barilla?

* Aké interpelácie podali poslanci na ostatnom mestskom zastupiteľstve?

* Aká skvelá kuchárka navštívila jednu z renomovaných reštaurácií v Spišskej Sobote a prečo?

* Kde našli v Poprade "plošticu"?

* Komu sa najviac darilo na cyklistických pretekoch Okolo Slovenska, vo futbale, hokeji, karate, behu či volejbale?

V novinách Poprad nájdete aj Spoločenskú kroniku, pohotovostné služby v lekárňach, programy kín, horoskop a ďalšie rubriky.

Noviny Poprad si môžete kúpiť v novinových stánkoch a vybraných predajniach potravín za 0,30 €.

Popradčania čítajú noviny Poprad - svoje noviny!

Všetko popradské poruke!

Základnými piliermi zdravia sú: strava, pozitívna myseľ, pohyb, spánok, pitný režim

Zdravý životný štýl začína zaujímať stále viac ľudí. Nie každý však vie ako cvičiť, čo jesť, aby sa nám jedlo stalo liekom a aby sme prirodzenou cestou dosiahli a udržali si ideálnu váhu. Všetko o zdravom živote sa dalo dozvedieť na seminári, ktorý sa konal v sobotu v Podtatranskej knižnici.
Viedli ho tréneri Lenka Bóriková a Július Karabinoš. Témou bolo chudnutie, zdravá výživa, ale i chyby, ktorých sa pri pokusoch o dosiahnutie štíhlosti ľudia najčastejšie dopúšťajú.
Zhadzovanie kíl je o správnom spôsobe jedenia. Nejedenie je najväčším prešľapom pri chudnutí. J. Karabinoš uviedol: „Pestrá strava vyvážená príjmom a výdajom energie musí obsahovať bielkoviny (mäso, vajíčka, mliečne výrobky, z rastlinných-strukoviny), komplexné sacharidy, čiže zdravé cukry, ktoré sú v zelenine. Nikto jej nezje toľko aby sa jej prejedol. Z nej sa energia uvoľňuje pozvoľna a preto nedochádza k nadbytku a neukladá sa ako tuk. Škodlivé sú jednoduché cukry, teda sladkosti, ktoré nepotrebuje naše telo, ale duša, a tiež jedlá z bielej múky. To neznamená, že si občas nemôžem dať čokoládu, ale viem, že som prijal energiu navyše a je potrebné ju vydať. Vyváži ju 1-2 hodinový beh. Ovocie je tiež jednoduchým cukrom, a nemali by sme sa ho prejedať. Ak ovocie jeme večer, glukóza a fruktóza sa v tele usadí ako tuk.“
Čo odkiaľ pochádza a či to potom viac prospieva ako škodí, je už na zistení každého z nás. Aj olivový, rybí olej môže byť v obchodoch (lekárňach) zle uskladnený a stáva sa toxickým a pod.
Dvaja vyšportovaní, svalnatí lektori sa zmienili aj o telesnej aktivite. „Cvičiť môže každý. Ak vládzeš, behaj, chodievaj na túry, bicykluj... Ak zo zdravotných alebo vekových dôvodov nemôžeš, nevládzeš, nech je tvojim športom napr. rýchla chôdza, dvíhaj vystreté nohy hoci aj v sede pri TV. Zvyšuj dávky. Lepšie niečo, ako nič. Rob čokoľvek, nájdi si to svoje, len si to daj do programu dňa,“ radí J. Karabinoš.