Noviny Poprad č. 22 zo dňa 13. 6. 2018, ročník XXIX

Dnes je nedeľa, 24. 6. 2018 | meniny má Ján

Noviny Poprad

V aktuálnom čísle:

V 23. čísle novín Poprad, ktoré vychádza v stredu 20. júna 2018, si môžete prečítať:

* Koľko volebných obvodov schválili poslanci v meste Poprad?

* Aký je záverečný účet mesta Poprad za uplynulý rok?

* Čím sa začalo Popradské kultúrne leto a letná turistická sezóna v Poprade?

* Akú tréningovú halu chcú postaviť v blízkosti Spojenej školy na Letnej ulici?

* Ako sa sprísni prevádzková doba v niektorých lokalitách mesta?

* Čo priniesla konferencia Metro On line?

* Na čom sa dohodlo vedenie mesta Poprad a firmy sídliace v Matejovciach?

* Aký bol cieľ návštevy fínskych hostí v Spojenej škole na Letnej ulici?

* Čo priniesol Festival Inej kultúry?

* Kto sú najúspešnejší pedagógovia a študenti kraja z Popradu?

* Ako sa pripravujú na novú sezónu futbalisti?

* Ktorá škola je najšportovejšou školou mesta? a ďalšie.

Čitatelia v novinách nájdu i pozvánky na kultúrne, spoločenské a športové podujatia, tradičné rubriky – spoločenskú kroniku, horoskop, inzerciu a mnoho ďalších informácií.

Noviny Poprad si môžete kúpiť v novinových stánkoch a vybraných predajniach potravín za 0,30 €.

Popradčania čítajú noviny Poprad - svoje noviny!

Všetko popradské poruke!

Základnými piliermi zdravia sú: strava, pozitívna myseľ, pohyb, spánok, pitný režim

Zdravý životný štýl začína zaujímať stále viac ľudí. Nie každý však vie ako cvičiť, čo jesť, aby sa nám jedlo stalo liekom a aby sme prirodzenou cestou dosiahli a udržali si ideálnu váhu. Všetko o zdravom živote sa dalo dozvedieť na seminári, ktorý sa konal v sobotu v Podtatranskej knižnici.
Viedli ho tréneri Lenka Bóriková a Július Karabinoš. Témou bolo chudnutie, zdravá výživa, ale i chyby, ktorých sa pri pokusoch o dosiahnutie štíhlosti ľudia najčastejšie dopúšťajú.
Zhadzovanie kíl je o správnom spôsobe jedenia. Nejedenie je najväčším prešľapom pri chudnutí. J. Karabinoš uviedol: „Pestrá strava vyvážená príjmom a výdajom energie musí obsahovať bielkoviny (mäso, vajíčka, mliečne výrobky, z rastlinných-strukoviny), komplexné sacharidy, čiže zdravé cukry, ktoré sú v zelenine. Nikto jej nezje toľko aby sa jej prejedol. Z nej sa energia uvoľňuje pozvoľna a preto nedochádza k nadbytku a neukladá sa ako tuk. Škodlivé sú jednoduché cukry, teda sladkosti, ktoré nepotrebuje naše telo, ale duša, a tiež jedlá z bielej múky. To neznamená, že si občas nemôžem dať čokoládu, ale viem, že som prijal energiu navyše a je potrebné ju vydať. Vyváži ju 1-2 hodinový beh. Ovocie je tiež jednoduchým cukrom, a nemali by sme sa ho prejedať. Ak ovocie jeme večer, glukóza a fruktóza sa v tele usadí ako tuk.“
Čo odkiaľ pochádza a či to potom viac prospieva ako škodí, je už na zistení každého z nás. Aj olivový, rybí olej môže byť v obchodoch (lekárňach) zle uskladnený a stáva sa toxickým a pod.
Dvaja vyšportovaní, svalnatí lektori sa zmienili aj o telesnej aktivite. „Cvičiť môže každý. Ak vládzeš, behaj, chodievaj na túry, bicykluj... Ak zo zdravotných alebo vekových dôvodov nemôžeš, nevládzeš, nech je tvojim športom napr. rýchla chôdza, dvíhaj vystreté nohy hoci aj v sede pri TV. Zvyšuj dávky. Lepšie niečo, ako nič. Rob čokoľvek, nájdi si to svoje, len si to daj do programu dňa,“ radí J. Karabinoš.